18+ | Please play responsibly | Terms and Conditions apply | Commercial Content

TOTO Betaling: hoe storten en opnemen?

TOTO is op dit moment één van de weinige bookmakers met een licentie in Nederland, we zullen daarom de TOTO betaling uitleggen. Het is mogelijk dat er zaken zullen veranderen zodra er meer concurrentie komt rond oktober 2021, als er meer operators een licentie krijgen en online komen.

Stappen voor het uitvoeren van een TOTO betaling

De volgende stappen zullen je helpen bij het uitvoeren van een TOTO betaling. We bespreken het TOTO storten en het TOTO geld opnemen. We zullen het verderop in dit artikel hebben over de TOTO betaalmethoden.

Hoe TOTO storten?

Op dit moment kun je met de volgende stappen een TOTO betaling doen. Het is mogelijk dat dit in de toekomst gaat veranderen, volg daarom altijd de instructies op de website. Ook kan het zijn dat de operator een welkomstbonus heeft voor nieuwe spelers, meestal zul je hiervoor een eerste storting moeten doen.

  1. Log in op de website of registreer bij TOTO als je nog geen account hebt.
  2. Ga naar je account en klik op ‘Saldo’.
  3. Hier kun je klikken op ‘Opwaarderen’.
  4. Maak een keuze uit de TOTO betaalmethoden en vul een bedrag in.

TOTO Betaling

Hoe TOTO geld opnemen?

Het is mogelijk om geld op te nemen via de volgende stappen:

  1. Ga naar de website en vul je wachtwoord en gebruikersnaam in om in te loggen.
  2. Klik op ‘Saldo’ in je account.
  3. Klik op ‘Uitbetalen’.
  4. Selecteer het bedrag dat je wil laten uitbetalen.

TOTO betaalmethoden

Op dit moment zijn er maar een beperkt aantal TOTO betaalmethoden beschikbaar. Het is mogelijk dat dit in de toekomst zal veranderen, als er meer concurrentie online komt. We bespreken daarom een aantal populaire betaalmethoden, zodat je weet wat je kunt verwachten.

In de volgende tabel zie je de mogelijkheden voor TOTO storten op dit moment.

Stortingsmethode Min. / Max. storting Transactiekosten Verwerkingstijd
iDeal NVT Geen Meteen
Creditcard NVT Geen Meteen

In deze tabel zie je de huidige mogelijkheid voor TOTO geld opnemen.

Methodes voor opnemen Min. / Max. opname Transactiekosten Verwerkingstijd
Directe overschrijving Minimale opname = € 5 Geen Tot 10 werkdagen

TOTO iDEAL: hoe het werkt

Op dit moment is het mogelijk om met iDEAL een TOTO betaling te doen. iDEAL is een betaalmogelijkheid waarbij je gebruik maakt van je eigen bankrekening. Door in te loggen met je bankgegevens kun je veilig geld overmaken voor bijvoorbeeld een TOTO storting.

TOTO PayPal: hoe het werkt

PayPal behoort tot de online wallets en het is mogelijk dat de operator in de toekomst deze optie aan de TOTO betaalmethoden zal toevoegen. Je kunt je bankrekening of creditcard koppelen aan je PayPal account en online met PayPal betalen.

TOTO Paysafe: hoe het werkt

Paysafe maakt gebruik van een prepaid Paysafecard. Je kunt deze kaart kopen in winkels zoals de Bruna of het Kruidvat en met contant geld of je pinpas opwaarderen. Deze prepaid kaart kun je vervolgens gebruiken om anoniem online aankopen te doen.

TOTO Visa: hoe het werkt

Visa is een creditcard met een wereldwijde dekking. Je kunt bijna overal betalen met Visa, zo ook bij deze operator. Je kunt met een Visa kaart betalen, het bedrag wordt pas op een later moment van je gekoppelde bankrekening ingehouden.

TOTO creditcard: hoe het werkt

Naast Visa is er ook nog MasterCard, een bijna net zo bekende creditcard. Voor MasterCard geldt hetzelfde, je hoeft het bedrag pas op een later moment te betalen. Let dus goed op dat je alleen wed met geld dat je kunt missen. Houd rekening met de Verantwoord Gokken regels, je kunt hier meer over vinden op de website van de operator.

TOTO Afterpay: hoe het werkt

Als je geen creditcard hebt, maar toch pas op een later moment wil betalen is Afterpay een geschikte methode. Hierbij krijg je op een later moment de rekening en hoef je niet meteen te betalen.

FAQ over TOTO betaling

In het volgende stuk zullen we een paar vragen beantwoorden die betrekking hebben op het betalen bij deze operator. Als je andere vragen hebt, kun je terecht bij de klantenservice. We bespreken na deze FAQ hoe je contact kunt opnemen met de klantenservice.

Wat zijn de kosten voor transacties?

Op dit moment zijn er geen kosten voor het storten of opnemen van geld. Het is mogelijk dat dit in de toekomst veranderd, controleer dit daarom altijd voordat je een transactie maakt.

Hoe werkt het ‘bewijs van identiteit’? 

Om het witwassen van geld tegen te gaan vragen online bookmakers en casino’s voor een bewijs van identificatie. Dit kan bijvoorbeeld een kopie zijn van een identiteitskaart of paspoort. De operator maakt ook gebruik van iDIN, hiermee kan worden bevestigd dat de speler 18 jaar of ouder is.

Wat is het minimale stortings- of opnamebedrag?

Zoals we ook al hebben weergegeven in de tabellen is er op dit moment geen minimum stortingsbedrag en een minimum opnamebedrag van € 5.

Wat zijn de verwerkingstijden voor transacties?

TOTO storten wordt onmiddellijk verwerkt zodat je na een storting gelijk kunt wedden. Een uitbetaling kan tot tien werkdagen in beslag nemen.

Hoe kun je een opname annuleren?

Op dit moment is het niet mogelijk om bij deze operator een opname te annuleren. Het is mogelijk dat dit zal veranderen als andere operators dit wel gaan aanbieden.

Welke valuta zijn er beschikbaar op de website?

De operator heeft een Nederlandse website, het is daarom op dit moment alleen mogelijk om met euro te betalen.

Zijn de bovenstaande betaalmethoden ook geschikt voor internationale transacties?

Bij iDEAL zijn vooral Nederlandse banken aangesloten, deze methode zal dus minder geschikt zijn voor internationale transacties. De creditcards daarentegen hebben een (bijna volledig) wereldwijde dekking.

Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?

Op dit moment kun je met de volgende methoden geld storten:

  • iDEAL
  • Creditcard

TOTO klantenservice en evaluatie

De klantenservice bestaat uit een uitgebreide handleiding en FAQ, met daarnaast de mogelijkheid om persoonlijk contact op te nemen. Je kunt een medewerker spreken via de telefoon van maandag tot en met zondag van 09:00 tot 23:00. Daarnaast kun je een medewerker contacteren via Facebook Messenger of via Twitter.

Omdat deze operator al een licentie heeft en al online is in Nederland weten we wat de website te bieden heeft. We weten alleen nog niet wat er eventueel zal veranderen als de markt beschikbaar komt voor andere operators. We zullen daar nog even geduld voor moeten hebben.