18+ | Please play responsibly | Terms and Conditions apply | Commercial Content

Hoe verlopen de Nederlandse Loterij betaling en het geld opnemen?

In oktober dit jaar worden licenties vergeven aan Nederlandse goksites. De Nederlandse Loterij heeft al jaren licenties in het bezit op het gebied van staatsloten en dergelijke. Met dit vooruitzicht willen we toelichting geven op de manier waarop een Nederlandse Loterij betaling momenteel wordt gemaakt.

Nederlandse Loterij Logo

Hier beschrijven wij ook de manier waarop Nederlandse Loterij geld opnemen momenteel verloopt. De Nederlandse Loterij is verantwoordelijk voor onder andere de Staatsloterij en het Miljoenenspel. Wanneer licenties voor gokken worden vrijgegeven, dan gaat deze operator mogelijk verder uitbreiden.

Daarnaast willen wij benadrukken dat online gokken wel de verantwoordelijkheid vraagt van de speler. Objectief spelen is belangrijk en daarbij is het aan de speler om de keuze te maken wanneer er wel of niet doorgespeeld zal worden. Ook zouden de algemene voorwaarden doorgenomen moeten worden bij het spelen via online goksites.

Hoe verloopt momenteel het proces om een Nederlandse Loterij betaling mogelijk te maken?

Hier lees je wat de stappen zijn voor het maken van een Nederlandse Loterij betaling of opname via de Nederlandse Loterij. Bij het vrijgeven van licenties zou deze aanbieder mogelijk de methoden gaan uitbreiden.

Nederlandse Loterij Betaling

Hoe maak je een storting mogelijk bij deze operator?

De volgende stappen worden momenteel gemaakt voor het uitvoeren van Nederlandse Loterij storten:

  • Klik rechtsboven op ‘registreer’ en vul een e-mailadres, wachtwoord, geslacht, voor- en achternaam en de geboortedatum in.
  • Bij de stap ‘contact’ worden het woonadres en telefoonnummer toegevoegd aan het nieuwe account.
  • In de laatste stap van het account aanmaken wordt het IBAN rekeningnummer ingevuld om het Nederlandse Loterij geld opnemen mogelijk te maken.
  • Daarna kan rechtsboven een menu worden geopend, waarbij de Wallet ‘opwaarderen’ kan worden aangeklikt.
  • Hier kan een bedrag van minimaal 5 euro per iDEAL of creditcard worden opgewaardeerd.

Hoe worden winsten uitbetaald bij deze operator?

De volgende stappen zouden mogelijk gemaakt moeten worden bij Nederlandse Loterij geld opnemen:

  • Voordat een uitbetaling kan plaatsvinden, moet de gebruiker wel eerst de leeftijd verifiëren.
  • Rechtsboven via het menu, kan bij Wallet ‘uitbetalen’ worden aangeklikt.
  • Hier kan een bedrag van minimaal 5 euro worden ingevoerd.
  • De betaling wordt doorgevoerd en via het rekeningnummer wordt het bedrag binnen 5 dagen gestort.

De manieren van betalen en geld opnemen bij de Nederlandse Loterij

Momenteel werkt deze aanbieder met de volgende twee Nederlandse Loterij betaalmethoden. Wellicht worden de opties uitgebreid wanneer licenties worden vrijgegeven voor online gokken.

Nederlandse Loterij Storten Min. / Max. storting Extra kosten Verwerkingstijd
Nederlandse Loterij iDEAL 5 euro minimaal geen direct
Creditcard: Visa / Mastercard 5 euro minimaal geen direct

Momenteel werkt deze aanbieder met de volgende manier van Nederlandse Loterij geld opnemen. Wellicht worden de opties voor uitbetalen uitgebreid wanneer licenties worden vrijgegeven voor online gokken.

Opnemen Min. / Max. opname Extra kosten Verwerkingstijd
Bankoverschrijving 5 euro minimaal geen maximaal 5 dagen, vaak al in 1 of 2 dagen

Nederlandse Loterij iDEAL, hoe werkt dit precies?

De populaire betaalmethode iDEAL is in te zetten om een Nederlandse Loterij betaling te voldoen. Deze methode is zeer betrouwbaar en er hoeft geen registratie via iDEAL plaats te vinden. De betalingen vinden plaats via de bankieren applicatie of de omgeving van internetbankieren van de eigen bank.

Via de Nederlandse Loterij wordt in het betaalproces dus eigenlijk een doorverwijzing naar de eigen bank gemaakt. Alle betaalgegevens worden ingevuld en het is direct bekend of de betaling geslaagd is.

Nederlandse Loterij creditcard: hoe werkt deze betaalmethode precies?

Een creditcard is gekoppeld aan een bankrekening en het totale aangevraagde bedrag wordt aan het einde van de maand afgeschreven. Dit werkt met een kaartnummer die moet worden ingevuld bij het online betalen. De kaarten die gebruikt worden voor een Nederlandse Loterij creditcard betaling zijn Visa en Mastercard.

Belangrijke vragen over betalingen bij de Nederlandse Loterij

Hier behandelen we veelgestelde vragen op het gebied van de Nederlandse Loterij betaling en het uitbetalen.

Nederlandse Loterij Creditcard

Zijn er extra kosten verbonden aan Nederlandse Loterij storten of uitbetalen?

Momenteel worden er geen kosten verbonden aan het opwaarderen via de twee Nederlandse Loterij betaalmethoden. Wanneer het online gokken aanbod wordt uitgebreid zullen mogelijk de methoden ook uitgebreid worden. Voor bepaalde methoden worden dan wellicht wel kosten berekend.

Hoe vindt de verificatie plaats van de gebruiker?

Voordat het geld wordt uitbetaald via de bankrekening, wil de operator weten of je wel 18 jaar of ouder bent. Dit wordt geverifieerd via iDIN en duurt maar 2 minuten.

Is er een minimum bedrag verbonden aan de Nederlandse Loterij betaalmethoden? En hoelang duren de methoden?

Momenteel wordt er voor zowel storten als uitbetalen een bedrag van minimaal 5 euro gehanteerd. Een maximum bedrag wordt niet genoemd, dit heeft te maken met de uitbetalingen van loterijen en de hogere bedragen die hierbij kunnen horen. Dit zou aangepast kunnen worden wanneer het aanbod (voor gokken) wordt uitgebreid.

Betalingen zijn momenteel direct overgemaakt met Nederlandse Loterij iDEAL en Nederlandse Loterij creditcard. Voor het uitbetalen wordt de bankoverschrijving naar een IBAN rekeningnummer gehanteerd. Ook dit zou anders kunnen zijn wanneer meer mogelijkheden voor gokken beschikbaar worden gesteld.

Welke valuta is beschikbaar bij de Nederlandse Loterij?

Deze aanbieder werkt met de valuta van de euro.

De klantenservice van de Nederlandse Loterij, onze opinie

Deze aanbieder heeft een pagina voor de veelgestelde vragen. Daarnaast hebben ze een telefoonnummer voor loterijen en een telefoonnummer voor TOTO. Op werkdagen zijn deze telefoonnummers te bereiken van 09:00 – 21:00 uur en in het weekend van 10:00 – 17:00 uur.

Ook via Twitter en Facebook Messenger kan de aanbieder worden benaderd. Via Twitter streven ze ernaar om te antwoorden binnen 6 uur en voor Facebook is dit mogelijk binnen 24 uur. Het zou mogelijk zijn dat de methoden van de klantenservice uitgebreid worden wanneer de licentie voor het online gokken in handen is.